תופעות לוואי של השתלות שיניים

עם הגיל נוטות בריאות הפה, הלסת והשיניים עלולה להתדרדר, במקרים מסוימים יש מקרים בהם צריך לעקור את השיניים, בעוד במקרים אחרים הן מתנדנדות ולבסוף נושרות. בעיות שיניים עלולות לנבוע גם ממצבים גנטיים, בעיות מוקדמות בילדות, כתופעה נלווית למחלות רקע אחרות ועוד. השתלות שיניים מהוות פתרון בריאותי כמו גם אסתטי. השתלת שיניים הינה הליך רפואי אשר מחזיר לפנים את החיוך היפה ואת המראה הסימטרי והטבעי.

אם בעבר תהליך של השתלת שיניים הצריך מספר מפגשים טיפוליים, הרי שכיום יש אפשרות לבצע השתלות שיניים ביום אחד, גם כאשר יש צורך בהשתלת מספר שיניים ואף כל השיניים בפה. אחת השיטות המתקדמות ביותר בתחום זה הינה Safe Direct – השתלת שיניים ממוחשבת. הודות לתכנון מקדים של ההשתלה באמצעות הדמיה ממוחשבת, ניתן לבצע השתלת שיניים מדויקת, ללא פתיחה נרחבת של החניכיים, ובכך לאפשר למטופלים ליהנות מתוצאות אופטימליות, להקל עליהם לעבור את ההשתלה, ולהפחית את תופעות הלוואי הנלוות לתהליך זה.

השתלות שיניים – תופעות לוואי אפשריות

השתלות שיניים הינן פרוצדורות אשר מצריכות התערבות כירורגית. בתהליך השתלות שיניים יש לקדוח לתוך עצם הלסת בכדי ולהעמיס עליה שתל. במקרים בהם ישנו מחסור בעצם הלסת יש צורך לעתים בהרמת סינוס ו/או השתלת עצם. במקרים מסוימים, ניתן לעקוף צורך זה כאשר מבצעים השתלת שיניים ממוחשבת.
השתלות שיניים, כמו כל פרוצדורה כירורגית אחרת, יכולה לגרום לתופעות לוואי כגון:

  • כאבים – המטופל עלול לחוש כאבים באזור הלסת ובאזורים שונים בפנים. ניתן לטפל בכאבים באמצעות משככי כאבים רגילים.
  • זיהומים – תופעה זו איננה נפוצה כתוצאה מהשתלות שיניים, אך בהחלט על רופא השיניים לנקוט אמצעי זהירות בכדי למנוע התפתחות זיהומים ככל שניתן. אם לאחר השתלת שיניים חום המטופל עולה, הכאבים מתגברים והוא חש רע, יש לעדכן את הרופא ולהגיע לביקורת.
  • נפיחות – נפיחות עלולה להתרחש בימים הראשונים לאחר השתלת שיניים, והיא עלולה להיות מלווה בתחושת נוקשות בפנים.
  • שטפי דם – בימים שלאחר השתלת שיניים כירורגית עלולים להופיע שטפי דם באזורים שונים בפנים, אך זו תופעה טבעית שתחלוף מעצמה.
  • נזק עצבי – תופעה נדירה זו עלולה לבוא לידי ביטוי בהיעדר תחושה במקומות שונים בפנים. לרוב, היא חולפת מעצמה.

השתלת שיניים ממוחשבת – יתרונות

כאמור, השתלת שיניים ממוחשבת הינה שיטה מתקדמת, אשר מחזיקה ביתרונות רבים. בשיטה זו אפשר לתכנן את מיקום השתלים באמצעות מכשיר מיוחד, והחדרת השתלים מתבצעת באופן נקודתי, ללא צורך בפתיחת חניכיים נרחבת. השיטה מדויקת ולא כרוכה בכאב. להשתלת שיניים ממוחשבת יש כמה יתרונות בולטים:

  • תוצאות מיטביות – הודות לתכנון מוקדם של מיקום השתלים והחדרתם באופן נקודתי ומדויק, ניתן להשיג תוצאות אופטימליות.
  • ריפוי מהיר – משום שאין התערבות כירורגית נרחבת, תהליך הריפוי מהיר וקל יותר.
  • זמן הטיפול – שיטה זו מאפשרת ביצוע השתלת שיניים ביום אחד. בכך נחסכים למטופל זמן יקר, וקל יותר למטופלים אשר חוששים מטיפולי שיניים לעבור את ההליך.
  • ללא השתלת עצם – פעמים רבות חוסכת שיטה זו את השתלת העצם, משום שניתן לתכנן החדרה של השתלים בזוויות מיוחדות.

השתלת שיניים ממוחשבת במרפאת שיניים רודניצקי

מרפאת ד"ר רודניצקי מובילה בתחום של השתלת שיניים ממוחשבת ומציעה השתלות שיניים בתל אביב במיקום נוח ונגיש. במרפאה מבצעים את כל טיפולי השיניים, לרבות טיפולי שיניים כירורגיים מורכבים כגון השתלות שיניים ביום אחד. הודות לטכניקות המתקדמות בהן נעשה שימוש במרפאה, לידע ולניסיון שנצברו לאורך השנים, המרפאה מציעה טיפולי שיניים גם לאנשים עם בעיות רפואיות נלוות, כגון טיפולי שיניים לחולי סוכרת וכן טיפולי שיניים לחולי לב.

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מציעה ייעוץ ובדיקה ללא עלות וללא התחייבות, שמטרתם להתאים למטופל את הטיפול המיטבי בהתאם למצבו הרפואי.