השתלות שיניים – תקופת ההחלמה

כמו בכל פרוצדורה, גם לתהליכים של השתלות שיניים, יכולות להיות תופעות לוואי, ונדרשת תקופת התאוששות והחלמה. חשוב לדעת כי בעוד בעבר השתלת שיניים היתה תהליך שהצריך בהכרח מספר מפגשים טיפוליים, כיום קיימות שיטות מתקדמות דוגמת השתלת שיניים ממוחשבת שמאפשרות קיצור משמעותי של זמן הטיפול הכולל ואף ביצוע כל התהליך ביום אחד. השתלת שיניים ממוחשבת מבטיחה ביצוע מדויק של ההשתלה ללא פתיחת חניכיים נרחבת, כך גם תהליך ההחלמה מהיר וקל יותר.

הבחירה בשיטת ההשתלה תלויה ברקע הרפואי של המטופל, בסוג ההשתלה הדרוש ובמקרים מסוימים, כאשר הדבר ניתן, גם בהעדפה האישית שלו. לדוגמה, כאשר מצבו של המטופל מאפשר זאת, ניתן לערוך השתלת שיניים בהרדמה מלאה, כך שהמטופל לא חש דבר במהלך הטיפול.

בין אם מדובר על תהליך השתלה רגיל או תהליכים מתקדמים דוגמת השתלת שיניים ביום אחד, בכל שיטת השתלה ישנה תקופת החלמה מסוימת וכללים שיש להקפיד עליהם, כדי לוודא שלא יתפתחו באזור זיהומים וכדי להבטיח את הצלחת השתלת השיניים.

החלמה מהשתלות שיניים

תהליך השתלת שיניים הוא בפועל הליך כירורגי לכל דבר, המערב לעיתים עקירה של שן או אף שיניים אחדות, פתיחת חניכיים לשם קיבוע השתל והנחת הכתר לאחר מכן. בכדי למנוע התפתחות של זיהומים ולהבטיח קליטה מיטבית של השתל על הפציינט לפעול בהתאם להוראות הרופא. הקפדה על כך מבטיחה את בריאותו ומזרזת את זמן ההחלמה.

לאחר ההשתלה פציינטים עלולים להרגיש אי נוחות או נפיחות בפנים, אולם ניתן להתמודד עם כך על ידי הנחה של קומפרסים קרים. לאחר סיום התהליך על הפציינט לנוח, לשטוף את הפה במי מלח ולהקפיד לאכול מזונות רכים, כדי לאפשר למקום לנוח ללא שריטות או פגיעה. ניתן גם להניח על האזור קרח כדי לצמצם את הנפיחות ולהקפיד על שטיפת הפה בכלורהקסידין, המונע היווצרות של קרישי דם.

לרוב תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים אורך שבועות אחדים, במהלכם יש להקפיד על צחצוח נכון של אזור ההשתלה בהתאם להוראות הרופא, לנוח לפי הצורך ולבצע התעמלות מתונה לשם זרימת דם נאותה.

השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת הינה שיטה המחזיקה ביתרונות רבים לעומת השתלת שיניים 'רגילה', ביניהם תקופת החלמה קצרה ונוחה יותר. הודות לתכנון מקדים באמצעות הדמיה ממוחשבת של לסת המטופל, ניתן להחדיר את השתלים באופן מדויק ביותר ללא פתיחה של החניכיים. כך, יורד באופן משמעותי הסיכון להתפתחות זיהום או סיבוכים אחרים, וכן זמן ההחלמה מתקצר. העובדה שכל התהליך מתבצע ביום אחד חוסכת מהמטופל את הצורך לעבור טיפול מתמשך בו בין מפגש למפגש יש צורך בתקופת התאוששות.

בתהליך זה לוקח רופא השיניים את המידות המדויקות של הפציינט ובמעבדת שיניים מתכננים את מיקום השיניים המיועדות. בהתאם לכך מכינים מודל פלסטיק שאותו מנסים להרכיב בפה המטופל, ואם התוצאות משביעות רצון הוא נשלח לצילום סי.טי ובו נערך מיפוי של מערכת הלסת שלו.

תוכנת מחשב מיוחדת מאפשרת לעבד את שכבות הצילום ובהתאם לכן היא מרכיבה מודל תלת מימדי של הלסת, המאפשר תכנון מדויק של מיקום השתלים. לאחר מכן מכינים במעבדת השיניים פלטה מיוחדת עם חורים הממוקמים במדויק במקום הנכון, וכך יודע הרופא היכן לקדוח את מיקום השתל העתידי.

היתרונות של השתלת שיניים ממוחשבת היא הדיוק בנטילת המידות והליך כירורגי נקי יותר, בזכות ההדמייה הממוחשבת ושכבות המידע המתקבלות באמצעותה.

לאחר השתלת שיניים ממוחשבת יש לשמור על אותם כללים כמו השתלת שיניים רגילה, אולם זמן ההתאוששות קל יותר וקצר יותר. זאת משום שמדובר בתהליך המאפשר חתכים כירורגיים קטנים יותר ומדויקים יותר. נוסף על כך, ההליך הממוחשב מאפשר הנחה של השתל במקום המיועד לו וכך עולה הסיכוי של קליטה טובה ושל הצלחת הטיפול לאורך זמן.

השתלות שיניים בתל אביב

במרפאת השיניים של ד"ר רודניצקי מתמחים בפרוצדורות מתקדמות של השתלות שיניים, כולל השתלות שיניים ממוחשבות ביום אחד. מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מבצעת השתלות שיניים בתל אביב גם במקרים מורכבים דוגמת השתלות שיניים לחולי לב או חולי סוכרת, בהם נדרשת הבנה של הסיכונים הייחודיים במצבים אלו, אמצעי הזהירות שיש לנקוט וכו'.

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מספקת שירות מקצועי ואדיב במיקום נוח בצפון תל אביב, ומציעה בדיקה וייעוץ חינם וללא כל התחייבות.