תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088

כירורגיית שיניים

השתלות שיניים בתל אביב - ד"ר רודניצקיכירורגיית שיניים היא כל פעולה שרופא השיניים מבצע בחלל הפה, הלסתות והפנים של המטופל ומחייבת חדירה וחיתוך של החניכיים ושל הרקמות הרכות, בין אם מדובר בעקירת שיניים כירורגית, השתלות שיניים מורכבות, הרמת סינוס, השתלת עצם בלסת ועוד. קיימות מספר פעולות כירורגיות נפוצות ברפואת השיניים שחלקן כרוכות בהרדמה מקומית בלבד וחלקן מורכבות יותר. לעיתים כאשר השתלות השיניים כוללות גם הליך כירורגי, כמו הרמת סינוס לצורך השתלת עצם מטופלים מעדיפים ביצוע השתלת שיניים בהרדמה מלאה.

בכל הנוגע לבריאות הפה והשיניים לכל אחד כדאי להגיע לביקורת סדירה, כדי למנוע היווצרות נזקים או התרחבות נזקים קיימים. למרבה הצער, עקב פחד מטיפולי שיניים, אנשים רבים מבקשים להימנע ככל האפשר מביקור אצל רופא שיניים. עם זאת, התעלמות מבעיות לא תעלים אותן. למעשה, הימנעות מביקור אצל רופא השיניים רק מגבירה את הסיכוי לכך שיהיה צורך בעתיד בטיפול מסובך יותר אשר יצריך התערבות כירורגית.

אמנם יש מקרים שבהם השתלת השיניים לא דורשת התערבות כירורגית נרחבת, אבל ככל שמצב השיניים, הלסתות והחניכיים פחות טוב, גדל הסיכוי לצורך בהליך כירורגי. עם זאת, חשוב לציין כי התדרדרות מצב הפה והשיניים איננה תמיד תוצאה של הזנחה, אלא יכולה לנבוע מגורמים גנטיים, מחלות זיהומיות שונות ועוד.

שלבים מקדימים לפני השתלת שיניים בהרדמה מלאה

לפני ביצוע השתלת שיניים על רופא השיניים לקבל תמונה מלאה בנוגע למצב השיניים והלסת של המטופל. כאשר מדובר על השתלת שיניים בהרדמה מלאה יש צורך לערוך גם בדיקות שמטרתן לוודא שהמטופל כשיר לעבור את ההליך תחת הרדמה. הדבר כרוך גם בעריכת צילומי סי.טי ולא רק צילומי רנטגן כפי שנהוג לעשות במרפאות שיניים לפני כל טיפול.

השתלת שיניים ממוחשבת – 'ניתוח ללא ניתוח'

חשוב לדעת כי במקרים מסוימים ישנה אפשרות לבצע השתלת שיניים ממוחשבת בשיטת DIRECT SAFE, אשר מאפשרת 'ניתוח ללא ניתוח'. שימוש בהדמיה ממוחשבת מאפשרת לרופא השיניים לתכנן השתלות שיניים, כך שיהיו מדויקות יותר ויביאו תוצאות אופטימליות, כלומר, השיניים יהיו במידות המדויקות ביותר למטופל וגם יבטיחו אחוזי הצלחה גבוהים בתהליך השיקום וההיקלטות של השתלים. סוד ההצלחה הוא התאמה מושלמת בין מבנה הלסת של המטופל ומיומנות החדרת השתלים ללסת המטופל.

לשירות רפואת השיניים עומדים היום אמצעי הדמיה ממוחשבת מתקדמים ביותר. בעזרת הסי.טי. מקבלים נתונים על מצבו של המטופל, כמו על תעלות העצבים, עובי העצם והמבנה האנטומי שלה. מידות המטופל מועברות למעבדה הממוחשבת שבונה מודל שלם של השתלים ולסת המטופל. שיטה זו מייעלת בהרבה את התהליך ומבטיחה את השיקום המלא ושיניים יפות ובריאות, לפי מידותיו האישיות של מטופל.

תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088