תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088

טיפולי שיניים לחולי סוכרת

טיפולים מסוימים הם בעייתיים עבור חולי סכרת, משום שיש להם השלכות על בריאותם. זה לא רק בשל התרופות שהם נוטלים, שעלולות להתנגש עם צדדים מסוימים בטיפול ובריפוי, אלא גם בזמן תהליך הטיפול עצמו עלולות להתעורר בעיות, בעיקר כאשר מדובר בהתערבות כירורגית. ידוע כי בין חולי סכרת יש שיעור גבוה במיוחד של חולים במחלות חניכיים חמורות, כתוצאה מנזקיה של מחלת הסכרת. על כן הם גם אלה שנזקקים יותר לטיפולים שמכריחים התערבות כירורגית זהירה.

נזקי המחלה הכרונית פוגעים בגוף לאט במשך השנים, כך שנוצר נזק לכלי הדם ולאיברים שונים. במחלת הסכרת, הלבלב אינו מייצר אינסולין או לא יודע להשתמש באינסולין בצורה יעילה בגוף. על כן, חולי סכרת נדרשים להיות תחת מעקב והשגחה מלאים ותכופים, וטיפול מתאים בעת הצורך.

ישנה חשיבות רבה לכך שחולי סכרת יטופלו על ידי רופאים אשר מודעים לאמצעי הזהירות הנדרשים בטיפול בחולי סכרת ולכל הסיבוכים האפשריים וידעו לנהל כראוי כל מצב שיתעורר במהלך הטיפול, והדבר נכון גם כשמדובר על טיפולי שיניים לחולי סוכרת.

סיבוכים פוטנציאליים בעת טיפולי שיניים לחולי סכרת

הסכנה הקיימת בהליך כירורגי לחולי סכרת נוגעת במיוחד לזיהומים ולדימומים שעשויים להיווצר בפצעים פתוחים. בגלל המערכת החיסונית המוחלשת של חולי סכרת, הם מועדים יותר להיווצרותם. אצל חולי סכרת פצעים פשוטים כתוצאה מניתוח עלולים להידרדר בקלות למצבים מורכבים הרבה יותר. בעיה נוספת היא שרמה גבוהה של סוכר בדם גורמת לאיבוד עצם רב לעומת האדם הממוצע שאינו חולה סכרת. מחסור בעצם מגביר את הצורך בהשתלות שיניים מורכבות. היות וישנו צורך בתהליך של בניית עצם ושיקום הלסת לעיתים ישנה עדיפות לביצוע השתלת שיניים בהרדמה מלאה.

היתרון של הרדמה מלאה עבור חולי סכרת

לחץ ומתח נפשי גורמים מיד לשינויים ברמת הסוכר אצל חולי סכרת לכן הליכי השתלות שיניים כירורגיים מורכבים כדאי לעשות בהרדמה מלאה. הרדמה מלאה עשויה למנוע את התנודה ברמת הסוכר אשר עלולה לנבוע ממתיחות בזמן הטיפול. הרדמה חלקית רק תגביר את רמות החרדה, מפני שבהרדמה חלקית מודעים לכל אורך הטיפול לפעילות הכירורגית שנעשית בגוף.

ביקורת תקופתית

כאמור, מחלת הסכרת מובילה לשלל בעיות, שנגזרות ממנה, כמו בעיות הנגרמות לפה, לשיניים, לחניכיים ולעצמות. על מנת לנסות להימנע מראש מלהגיע למצב של טיפול המצריך הליך כירורגי יש חשיבות גבוהה לעריכת ביקורת סדירה ושגרתית במרפאת שיניים. יש לקחת בחשבון שכל בעיה קטנה עשויה להתפתח במהירות ולצאת מכלל שליטה. כדאי לגשת למרפאות המתמחות במתן טיפולי שיניים לחולי סכרת. בצורה כזאת ניתן לעקוב אחר מצב השיניים והלסתות ולטפל במחלות הזיהומיות בזמן, ולהימנע מנזקים עמוקים לעצם, המצריכים לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי, מרפאת שיניים בתל אביב, מתמחה ומנוסה בהענקת טיפולי שיניים לחולי סוכרת. המרפאה מציעה בדיקה וייעוץ חינם וללא התחייבות.

תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088