למי מתאימה השתלת שיניים ביום אחד ?

פיתוחים וטכנולוגיות חדשות בתחום השתלות השיניים מאפשרות כיום שימוש בשיטות חדשות ומתקדמות להשגת תוצאות אופטימליות במינימום כאב וסיכונים. בין השיטות הללו, השתלות שיניים ביום אחד הפכו לאחת מן האופציות המועדפות על ידי מטופלים רבים הודות ליתרונות הרבים של השיטה.

השתלת שיניים ביום אחד מאפשרת למטופל ליהנות מפתרון קבוע לבעיית מחסור בשיניים כבר בתום מפגש טיפולי אחד, בעוד שבהליכי השתלות שיניים 'רגילות' יש צורך במספר מפגשים. ביצוע השתלת שיניים ביום אחד באופן מקצועי משמעה פעמים רבות גם תקופת החלמה קצרה וקלה יותר.

אנשים אשר סובלים מחרדה דנטלית פעמים רבות מוצאים כי האפשרות לבצע השתלת שיניים ביום אחד עוזרת להתמודד עם הפחד, שכן היא מקצרת למעשה את הטיפול על כל אי הנוחות הכרוכה בו מבחינתם לכדי מפגש אחד בלבד במקום סדרת מפגשים. השתלת שיניים ביום אחד מהווה פתרון אופטימלי גם עבור אנשים הזקוקים לה עקב טראומה. כאשר אדם מאבד שן או מספר שיניים עקב חבלה, למשל בתאונה, מעבר לפן האסתטי, חלל הפה עלול להיות חשוף לזיהומים, סיכון שהשתלת שיניים ביום אחד שוללת במידה רבה הודות לטיפול המהיר.

יש לציין כי השתלת שיניים ביום אחד הינה פרוצדורה מורכבת, וטרם ביצועה, המטופל עובר מספר בדיקות במטרה לוודא כי הוא כשיר לעבור השתלה כזו וששיטה זו אכן תשיג עבורו את התוצאות הטובות ביותר בהתאם למצב בריאותו הכללי ומצב הפה, החניכיים והלסת שלו.

מתי לא ניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד ?

השתלות שיניים ביום אחד מתאימות לאנשים בעלי בריאות כללית טובה, ובמקרים רבים אכן יאפשרו השגת תוצאות מרביות. עם זאת ישנם מקרים בהם יתכן ולא יהיה ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד. להלן כמה דוגמאות למקרים בהם יתכן והשתלת שיניים ביום אחד לא תהיה אפשרית:

  • מטופלים עם בעיות פה וחניכיים כגון דלקות חניכיים כרוניות או פטרת.
  • מטופלים אשר סובלים מבעיות בקרישת הדם ו/או שנוטלים באופן קבוע מדללי דם.
  • מטופלים עם בעיות בעצמות הלסת. לדוגמה, בעיות במצב האנטומי של העצמות או בצפיפות העצם יכולה להקשות על ביצוע השתלת שיניים ביום אחד, שכן עצם הלסת מהווה את הבסיס עליו מועמסים השתלים.
  • אי כשירות המטופל לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש (סדציה). פעמים רבות כאשר מדובר על השתלת שיניים מורכבת, בכדי לבצע ביום אחד יהיה צורך לבצעה כשהמטופל הינו תחת הרדמה מלאה או סדציה.

מרפאת השיניים בניהולו של ד"ר מיכאל רודניצקי מציעה השתלות שיניים בתל אביב, המבוצעות בשיטות המתקדמות ביותר בתחום, ובכלל זאת השתלות שיניים ביום אחד. צוות המרפאה בעל ניסיון רב בביצוע השתלות שיניים גם במקרים מורכבים, כמו השתלות שיניים במקרים של מחסור בעצם לסת, השתלות שיניים לחולי סכרת וחולי לב ועוד.

השתלות השיניים במרפאת ד"ר רודניצקי נערכות לאחר תכנון מקדים באמצעות הדמיה ממוחשבת. השיטה של השתלת שיניים ממוחשבת מאפשרת קבלת תוצאות מקסימליות במינימום כאב ונפיחות, והמטופלים יוצאים מן המרפאה עם שיניים קבועות כבר ביום ההשתלה. זאת, הודות לתכנון המקדים של מיקום השתלים והחדרה נקודתית ומדויקת שלהם ללא פתיחת חניכיים נרחבת.

אם הנכם זקוקים להשתלת שיניים, מרפאת ד"ר רודניצקי בתל אביב מציעה בדיקה וייעוץ חינם וללא כל התחייבות לבירור שיטת הטיפול הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם.