טיפולי שיניים כירורגיים

הקפדה על היגיינת הפה צריכה להיות חלק משגרת היום של כולנו. כיום כולם מודעים לחשיבות של צחצוח שיניים באופן סדיר, שימוש בחוט דנטלי ושטיפה נכונה של הפה. למרות זאת, גם כאשר מקפידים על היגיינת הפה, לעתים מתפתחות בעיות שיניים מורכבות שהינן תוצאה של נטייה גנטית, מחלות רקע או סיבוכים קודמים. חשוב להקפיד על ביקורים סדירים אצל רופא שיניים, כדי לבדוק את מצב השיניים וחלל הפה ובמידת הצורך להתאים טיפול בהתאם למצב הקיים ובכדי למנוע התדרדרות נוספת. במקרים רבים ביקור אצל רופא שיניים נעשה לצורך מעקב או טיפולים שגרתיים כגון סתימות או כתרים. עם זאת, יש מקרים בהם נדרשת התערבות רצינית יותר בדמות טיפולי שיניים כירורגיים. במקרים כאלו יכול הפציינט לעבור את הטיפול תחת הרדמה מקומית או לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או בסדציה (טשטוש) באם מדובר בטיפול מורכב או שהוא סובל מחרדה דנטלית (פחד מטיפולי שיניים).

מהם טיפולי שיניים כירורגיים

טיפולי שיניים כירורגיים הם כינוי כולל לפעולות שיש לבצע בחלל הפה, בַּפָּנים ובלסת של הפציינט, אשר כוללות חדירה אל החניכיים ואל הרקמות הרכות ואף חיתוכם במקרה הצורך. להלן מספר דוגמאות למקרים בהם יש צורך בטיפולי כירורגיית שיניים:

  • עקירת שיניים כירורגית מורכבת.
  • שחרור שן כלואה בחניכיים הגורמת לדלקת ולציסטה.
  • פעולות כירורגיות כחלק מטיפולי השתלות שיניים. לדוגמה, קדיחת בעצם הלסת לצורך החדרת שתל, טיפול הרמת סינוס לקראת השתלת שיניים לאנשים עם מחסור בעצם או טיפול השתלת עצם, שלעיתים מהווה שלב נוסף לאחר הרמת סינוס.

השתלת שיניים בהרדמה מלאה

השתלת שיניים הינה כיום פרוצדורה נפוצה למקרים של איבוד שיניים או צורך בהחלפת שיניים פגומות. בעוד שבעבר השתלת שיניים היתה כרוכה בהכרח במספר מפגשים טיפוליים, כיום ניתן לעבור השתלות שיניים ביום אחד, גם כאשר מדובר על השתלות שיניים המצריכות התערבות כירורגית מורכבת. בשיטה של השתלת שיניים ביום אחד מבצעים את כל השלבים במפגש טיפולי אחד. כך נחסכים מהמטופל הזמן, הטרחה וחוסר הנעימות  הכרוכים במספר טיפולים.

לרוב, השתלות שיניים פשוטות מתבצעות תחת הרדמה מקומית, אולם כאשר השתלות השיניים כוללות התערבות כירורגית מורכבת מומלץ לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה או תחת סדציה (טשטוש), וזאת לאחר שהמטופל נבדק ונמצא כשיר לעבור הרדמה כזו. לדוגמה, במקרים בהם יש צורך לקחת עצם מחלק אחר בגוף לצורך השתלת עצם בלסת, תועדף שיטת הרדמה כזו. בנוסף, הרדמה מלאה או טשטוש ייבחרו כשיטת ההרדמה אם המטופל סובל מחרדות וחששות ברמה גבוהה, ואם למטופל יש רגישות למגע בחלל הפה ותגובה של בחילה ו/או הקאה.

לפני השתלת שיניים בהרדמה מלאה או תחת סדציה יש לבצע בדיקות כדי לוודא שהמטופל יכול לעבור הרדמה כזו. לשם כך מבצע רופא השיניים צילומי סי.טי, נוסף על צילומי הרנטגן הרגילים. השתלת שיניים בהרדמה מלאה נעשית תחת השגחה צמודה של צוות הכולל בין היתר מרדים ואחות.
חשוב לציין שניתן לערוך השתלות שיניים ביום אחד תחת הרדמה מלאה או טשטוש גם כאשר מדובר על חולי סוכרת או חולי לב אך מומלץ לעשות זאת במרפאה אשר מתמחה בטיפול בחולים כאלו.

השתלות שיניים בתל אביב במרפאת שיניים רודניצקי

במרפאת השיניים של ד"ר מיכאל רודניצקי מבצעים את כל טיפולי השיניים, כולל טיפולי שיניים כירורגיים, בסטנדרטיים המקצועיים הגבוהים ביותר, ובכלל זאת השתלות שיניים בתל אביב. המרפאה עושה שימוש בציוד ומכשור מתקדמים וכל הטיפולים נערכים בשיטות המתקדמות ביותר בתחום רפואת השיניים, ביניהן השתלת שיניים ממוחשבת, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או סדציה ועוד.

מרפאת השיניים בהנהלת ד"ר מיכאל רודניצקי מציעה בדיקה וייעוץ חינם וללא כל התחייבות, במטרה לספק מידע מקיף בכל הנוגע לאפשרויות הטיפול הקיימות ולהמליץ על שיטת טיפול בטוחה, אשר תבטיח תוצאות מקסימליות.