השתלת שיניים ממוחשבת למחוסרי עצם – ללא השתלת עצם

כיום כבר ברור וידוע כי השתלת שיניים מהווה את הפתרון המיטבי לבעיה של אובדן שיניים או מצב בריאותי ירוד של שיניים קיימות. השתלת שיניים מבוצעת על ידי החדרת שתלים לעצם הלסת. עצם הלסת מהווה בסיס עבור השתל ושומרת על יציבותו. במקרים בהם מטופל סובל ממחסור בעצם הלסת, יהיה קושי לבצע השתלת שיניים רגילה ולעיתים יהיה צורך במציאת פתרון דוגמת השתלת עצם. חשוב לדעת כי ניתן לעבור השתלת שיניים ממוחשבת למחוסרי עצם שעוקפת למעשה את הצורך בהשתלת עצם.

אובדן של עצם לסת יכול להיווצר כתוצאה ממחלת חניכיים כרונית, זיהום או חבלה. בנוסף, מצב בו אדם מאבד שיניים אך אינו מבצע השתלה, כלומר נותר ללא שן, גורם לתהליך מואץ של אובדן עצם הלסת, המכונה גם ספיגת עצם, תהליך בו נפח העצם יורד בהדרגה.

בתהליך השתלת עצם למעשה מוסיפים עצם במקום בו היא חסרה. במקרים בהם ניתן, תילקח עצם ממקום אחר בגוף המטופל. בשיטה זו של השתלת עצם ממקור עצמי, קיים הסיכוי הנמוך ביותר לדחיית השתל. במקרים בהם לא ניתן להשתמש בעצם ממקור עצמי, נעשה שימוש בתחליפי עצם מתרומות איברים, תחליפים מבעלי חיים או תחליפים אשר מיוצרים מחומרים סינטטיים.

השתלת שיניים ממוחשבת ללא השתלת עצם

חשוב לדעת כי כיום ישנם פתרונות גם למקרים בהם יש צורך בביצוע השתלות שיניים למטופלים שסובלים ממחסור בעצם, שעוקפים את הצורך בהליך השתלת עצם. במרפאת שיניים ד"ר רודניצקי, מרפאה אשר מתמחה בתחום של השתלות שיניים בתל אביב, ניתן לעבור השתלת שיניים ממוחשבת. בשיטה זו, נעשה שימוש בהדמיה ממוחשבת, אשר מאפשרת לתכנן מראש את ההשתלה – הזווית והמיקום המדויקים האידיאליים להחדרת השתלים, בחירת סוג השתלים וכו' – על פי הנתונים של המטופל ומצב פיו.

השתלות שיניים ממוחשבות מאפשרות במקרים רבים ביצוע השתלת שיניים ללא השתלת עצם בלסתות, על ידי השתלת שיניים בזוויות מיוחדות. יתרון נוסף שהופך שיטה זו למועדפת על ידי רבים הוא העובדה שהיא מבוצעת ללא פתיחה נרחבת של החניכיים, כך שאין צורך בתפרים, והמטופל זוכה לתהליך החלמה מהיר וטבעי יותר, ללא כאבים, נפיחויות או חשש מהתפתחות זיהומים.

השתלות שיניים ביום אחד הודות להדמיה הממוחשבת

האפשרות לבצע השתלות שיניים ביום אחד הודות לתכנון הממוחשב המקדים מהווה גם היא ללא ספק יתרון עבור מטופלים שאינם מעוניינים בטיפול ארוך ומתמשך, ובוודאי עבור מטופלים שסובלים מחרדה דנטלית, או במילים אחרות, פחד מטיפולי שיניים.

השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש במקרים של חרדה דנטלית או טיפולים מורכבים

אמנם השתלות שיניים הינן הליך שאחוזי ההצלחה בו גבוהים ביותר, אך מטופלים רבים סובלים מחרדה ממנו. השתלת שיניים בהרדמה מלאה או תחת טשטוש (סדציה) יכול להוות פתרון במקרים רבים כאלו, שכן היא מאפשרת למטופל להתמודד עם החשש ולמעשה לעבור את ההליך מבלי לחוש דבר. בנוסף, שיטות הרדמה אלו מאפשרות ביצוע השתלות מורכבות בטיפול אחד במקום בסדרת מפגשים. חשוב לציין שלפני ביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש יש לבדוק שאכן המטופל כשיר לעבור הרדמה כזו.

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי בתל אביב מציעה בדיקה ופגישת ייעוץ חינם וללא כל התחייבות. אם הנכם זקוקים להשתלת שיניים ו/או נאמר לכם כי הנכם זקוקים להשתלת עצם, במרפאה תוכלו לקבל ייעוץ לגבי האפשרויות העומדות בפניכם ושיטת הטיפול המתאימה ביותר עבורכם.