פוחדים מהשתלות שיניים? דרכים להתמודדות

ישנם לא מעט אנשים אשר חוששים לעבור השתלת שיניים, וזאת למרות שמדובר בהליך רפואי שהינו בין הנפוצים ביותר ואחוזי ההצלחה שלו במרפאות המתמחות בתחום גבוהים ביותר. אמנם ישנם מטופלים שעוברים את ההליך למרות החשש, כאשר אנשים סובלים מחרדה דנטלית, כלומר פחד משמעותי מטיפולי שיניים, הם עלולים להזניח את מצב הפה ולדחות הגעה אף לבדיקה אצל רופא השיניים שוב ושוב.

הבנת היתרונות של השתלות שיניים והחסרונות שבדחיית הטיפול

הבנת היתרונות שבביצוע השתלת שיניים וההשלכות שעלולות להיות להתעלמות מן המצב הקיים ודחיית הטיפול יכולה לעזור להתגבר על החשש ולהבין את הצורך לעבור את הטיפול למרות החשש. ללא ספק מחסור בשיניים בפה מפריע בתפקוד היום יומי, בלעיסת אוכל ולעיתים אף בדיבור, ויכול לפגוע בביטחון העצמי של האדם הסובל ממנו. כמו כן, חשוב להבין כי מחסור בשיניים אף עלול להוביל להתדרדרות במצב הפה והלסת. בין היתר, ללא שיניים, עצם הלסת הולכת ונספגת, וככל שהזמן עובר, יתכן קושי רב יותר בביצוע השתלת שיניים רגילה ויהיה צורך בסופו של דבר בפרוצדורה מסובכת יותר. השתלת שיניים מאפשרת למטופל לחזור לשגרת חייו, ליהנות מאיכות חיים גבוהה ולשמור על בריאות הפה באופן מיטבי.

פחד מן הכאב ואי הנוחות המשויכים להשתלות שיניים

רוב המטופלים אשר דוחים השתלות שיניים עושים זאת מתוך פחד מן הכאב ואי הנוחות שהם צופים במהלך ובעקבות השתלות שיניים. חשוב להבין כי תחום רפואת השיניים התפתח מאד בעשורים האחרונים והשתלות שיניים כיום אינן מצריכות בהכרח סדרת טיפולים ארוכה ומתמשכת הכרוכה בכאב ואי נוחות. בדיקה ופגישת ייעוץ מקדימה אצל רופא השיניים תעזור לכם להבין מהם הפתרונות האפשריים עבורכם והשיטות המתאימות לטיפול במצבכם. ישנם מקרים בהם ניתן לעזור למטופל להתמודד מהחרדה על ידי ביצוע השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש ובמקרים רבים כיום ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד במקום בסדרת טיפולים.

השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש

השתלת שיניים בהרדמה מלאה או תחת טשטוש (סדציה) משמעה שהמטופל אינו במצב הכרה מלא ולכן אינו מגיב לגירויים או חש כאב במהלך הטיפול. חשוב לדעת כי לא כל אדם כשיר לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה ויש צורך לעבור מספר בדיקות שמטרתן לוודא כי המטופל אכן כשיר לעבור הרדמה מלאה מבחינה בריאותית.

השתלות שיניים ביום אחד

כיום ניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד, גם כאשר מדובר על השתלות שיניים מורכבות במקרים של מחסור בעצם לסת או השתלת מספר רב של שיניים, וזאת במקום סדרת טיפולים. עבור מי שסובל מחרדה מטיפול השתלת שיניים, הידיעה כי ישנה אפשרות כזו יכולה לעזור להתמודד עם הפחד במידה רבה.

הגברת תחושת השליטה של המטופל

חשוב לשתף את רופא השיניים בחששותיכם לפני הטיפול. ניתן ורצוי לקבוע עם הרופא דרכים באמצעותן תוכלו לסמן לרופא אם ברצונכם שיעצור. לדוגמה, ניתן להחליט שבמידה ותרימו את ידכם, הרופא יעצור. כך, תוכלו לחוש שליטה רבה בידיעה שמידה ותחושו כאב רב במהלך הטיפול, הרופא יתייחס לכך.
יש להבין כי גם לרופא השיניים יש אינטרס שתהיו רגועים ותרגישו בנוח במהלך הטיפול, כי חוסר שיתוף פעולה של המטופל עלול לפגוע בביצוע השתלת שיניים באופן הטוב והמהיר ביותר.

הפחד מסיבוכים במהלך השתלת שיניים או מהשתלה כושלת

חשוב לזכור כי השתלות שיניים הינן הליך שזוכה לאחוזי הצלחה גבוהים ביותר – מעל 90% הצלחה – בעוד הסיכונים בהליך כזה הינם מזעריים. וודאו כי רופא השיניים שיטפל בכם מתמחה בתחום של השתלות שיניים, הינו בעל ניסיון רב והצלחות מוכחות, והוא עושה שימוש בטיפולים בשתלים ובחומרים האיכותיים ביותר הקיימים כיום בתחום. הידיעה כי הנכם בידיים מקצועיות ומנוסות תעזור להפיג את המתח והחשש מפני סיבוכים או תוצאה לא טובה של ההליך.

שיטות הירגעות לפני השתלת שיניים

קיימות טכניקות רבות להירגעות בהן ניתן להשתמש גם לקראת השתלות שיניים. כל מטופל מוצא שיטה אחרת כיעילה ביותר עבורו, ולכן כדאי לעשות להתנסות מבעוד מועד בשיטות שונות ולהבין מה הדרך הטובה ביותר עבורכם להירגע לפני הטיפול. בין השיטות הנפוצות ניתן למנות מדיטציה או דימיון מודרך. כמו כן, ניתן להשתמש בתמציות טבעיות, תה צמחים או כדורי הרגעה.

מרפאת שיניים ד"ר מיכאל רודניצקי מתמחה בתחום של השתלות שיניים בתל אביב, ומחזיקה באחוזי הצלחה גבוהים ביותר. ניתן לתאם בדיקה ופגישת ייעוץ חינם וללא כל התחייבות במהלכה תקבלו מידע לגבי שיטות הטיפול האפשריות בהתאם למצבכם ויאפשרו תוצאות מיטביות, וכן תוכלו לקבל מענה לכל שאלותיכם במטרה לעזור ולהפיג את החשש.