השתלת שיניים – שמירה על תוצאות לאורך זמן

השתלת שיניים היא אופציה מועדפת במקרים של מצב שיניים ירוד, אובדן שן או מספר שיניים. כיום קיימות שיטות מתקדמות רבות לביצוע השתלת שיניים, ויש לבחור את השיטה המתאימה לכם בהתייעצות עם רופא שיניים מומחה ובעל ניסיון.

שיטות של השתלות שיניים

בעשורים האחרונים חלו התפתחויות רבות בתחום של השתלות שיניים אשר הובילו לאחוזי הצלחה גבוהים ביותר של הטיפולים ותהליכים מקוצרים ונוחים יותר עבור המטופלים. השתלת שיניים קלאסית נערכת במספר מפגשים טיפוליים במהלכם מבצעים במספר שלבים את עקירת השן או השיניים לפי הצורך, תהליך כירורגי הכולל את הכנת הלסת והשתלת השתל, החלמת המקום ורק אז התקנת הכתר החדש על גבי השתל.  כיום ניתן לעבור השתלות שיניים ביום אחד  כאשר כל שלבי הטיפול מבוצעים למעשה באותו מפגש. בין השיטות המתקדמות לביצוע השתלת שיניים ביום אחד ניתן למנות השתלת שיניים ממוחשבת, בה נעשה שימוש בהדמיית מחשב לתכנון מקדים של התהליך – בחירת סוג השתלים המתאים על פי מצב הלסת, בחירת מיקום החדרת השתלים וזווית החדרתם ללסת וכו'. כך ניתן להימנע מפתיחה נרחבת של הלסת ולהשיג תוצאות מיטביות עם מינימום כאב ותופעות לוואי.

מידת ההצלחה של טיפול השתלת שיניים תלויה במספר גורמים דוגמת התאמת הטיפול למצב המטופל, רמת המקצועיות והניסיון של רופא השיניים, איכות החומרים בהם נעשה שימוש ועוד. עם זאת, שמירה על תוצאות ההשתלה לאורך זמן תלויה במידה רבה גם בהתנהלות המטופל. בכדי לשמור על התוצאות של השתלות שיניים לאורך זמן, על המטופל להקפיד על כמה כללים בסיסיים גם לאחר שהסתיים התהליך.

שמירה על תוצאות השתלות שיניים

הניסיון מלמד כי שתל הוא פגיע יותר משיניים רגילות להתפתחות של דלקות ולבעיות נוספות. אחת הסיבות היא הרקמות שמסביבו, ההליך הכירורגי שעבר המקום ועוד. משום כך, כדי לשמור על תוצאות מיטביות של השתלת שיניים, יש להקפיד על דברים אחדים:

לפני השתלת שיניים

לפני תהליך ההשתלה, על הפציינט לעדכן את רופא השיניים על כל בעיות הרקע אם יש כאלה. נוסף על כך על הרופא המטפל לוודא שאין בעיות רפואיות דוגמת דלקת חניכיים, שעלולות לפגום בתוצאות לאחר ההשתלה.

אחרי השתלת שיניים – בטווח הקצר

חשוב להקפיד על הוראות הרופא בכל הנוגע לנטילת תרופות ושטיפת הפה עם חומר חיטוי מתאים. כמו כן חשוב להימנע מעישון, להקפיד על מנוחה ולאכול מזונות רכים בלבד, כדי לאפשר למקום להחלים. אם חשים תופעות העלולות להעיד על זיהום, כגון חום, כאבים או ריח רע מהפה, יש לדווח לרופא השיניים באופן מיידי.

אחרי השתלת שיניים – בטווח הארוך

יש להקפיד במיוחד לשמור על הגיינת שיניים יומיומית, כולל צחצוח יסודי, שימוש בחוט דנטלי ועוד. יש להקפיד על צחצוח השיניים באזור הכתר בהתאם להוראות הרופא. נוסף על כך, חשוב להגיע לשיננית מדי חודשים אחדים כדי לבצע ניקוי שיניים מקצועי. הדבר מונע התפתחות של אבנית העלולה לגרום לדלקת חניכיים. כמו כן יש להקפיד להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים כדי לוודא שהאזור בריא ומתפקד.

הקפדה על אמצעי זהירות בסיסיים אלה מבטיחה קליטה מוצלחת של השתל והכתר בחלל הפה ותוצאות יפות לתקופה ממושכת ואף לכל החיים.


השתלות שיניים בתל אביב

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מתמחה בתחום של השתלות שיניים בתל אביב, ומבצעת טיפולים מתקדמים דוגמת השתלת שיניים ממוחשבת ביום אחד, השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש (סדציה) ועוד. בנוסף להשתלות שיניים, המרפאה מציע מגוון שירותים בתחום רפואת השיניים ובכלל זאת טיפולי שיניים לחולי סוכרת וטיפולים לחולי לב.

המרפאה מציעה בדיקה וייעוץ חינם בכדי להבטיח שלכל מטופל יוצע הטיפול המתאים ביותר עבורו שיבטיח תוצאות מיטביות, בהתאם לנתוני הרקע שלו, מצב השיניים והפה והתוצאות הרצויות. כל לקוח זוכה לייעוץ וליווי באופן אישי בכדי להבטיח תוצאות אופטימליות ושמירה עליהן לשנים ארוכות.