שיניים זמניות בתהליך השתלת שיניים

תהליך השתלת שיניים מתבצע כאשר השן המקורית איננה, או שמצבה איננו טוב ולא ניתן להציל אותה. בין אם מדובר על שן אחת, מספר שיניים ואף כל השיניים בלסת, הפרוצדורה של השתלת שיניים מאפשרת השלמה אסתטית, פונקציונלית ובריאה של מערכת השיניים בפה. במהלך השתלת שיניים קלאסית מבצעים עקירה אם יש צורך בכך, מחדירים שתל ללסת ומרכיבים עליו את הכתר הקבוע, כאשר בין כל שלב ישנה תקופת המתנה להחלמת האזור. במקרים בהם ניתן, מרכיבים על גבי השתל שיניים זמניות, כדי לא לפגוע במראה החיצוני של האדם עד להחלמת האזור והרכבת השיניים הקבועות. כאשר מבצעים השתלות שיניים ביום אחד כל השלבים נערכים במפגש טיפולי אחד. לאחר תקופת החלמה, השיניים הזמניות מוחלפות בשיניים סופיות.

שלבי השתלות שיניים

השתלת שיניים נדרשת כאשר השן המקורית איננה או אם היא אינה מתפקדת עד לרמת השורש. על רופא לבדוק אם ניתן להניח כתר על גבי השורש הקיים באמצעות טיפול שורש או שיש צורך לעקור את השן ולבצע השתלת שיניים. השתלת שיניים היא בפועל בנייה של שן חדשה, כולל בורג שמתפקד במקום השורש וכתר חיצוני המתפקד כשן. השלבים של השתלות שיניים כוללים:

  • הסרה של השן המקורית – אם השן המקורית לא נפלה אך אינה מתפקדת, יש לעקור אותה כולל השורש כדי להכין את הלסת להשתלה.
  • הליך כירורגי – יש מקרים ובהם יש צורך בהליך כירורגי, כגון הרמת לסת. הדבר נעשה בפרוצדורה מיוחדת כדי להכין את הלסת לשתל.
  • החדרת השתל ללסת – השתל הוא למעשה בורג מיוחד המוחדר לתוך הלסת. על שתלים דנטליים להיקלט כהלכה ולאחר מכן משתילים עליהם את השן.
  • שיניים זמניות – עד לקליטת השתל, אפשר להניח על גביו שן זמנית, כדי לא לפגום במראה החיצוני של המטופל.
  • כתר קבוע – לאחר שהשתל נקלט כהלכה, מניחים עליו את הכתר הקבוע, המהווה שן קבועה.

אנשים שעוברים השתלות שיניים נדרשים להקפיד הקפדה יתרה על היגיינת הפה, כולל שטיפות בחומרים ייעודים, צחצוח קבוע, נטילת תרופות אם צריך ושמירה מפני זיהומים. הדבר קריטי להצלחה של קליטת השתל.

השתלת שיניים ממוחשבת ביום אחד

כאמור, כיום ישנה אפשרות לעבור השתלת שיניים ביום אחד, כשכל התהליך, החל מהעקירה, דרך החדרת השתל ועד להנחת כתר קבוע (לא נשלף), נעשים ביום אחד. פרוצדורה זו נוחה למטופל שכן היא מאפשרת לו לחזור לשגרה במהרה והיא גם מסייעת לאנשים אשר סובלים מחרדה דנטלית להתמודד עם הצורך בביצוע השתלה.

השתלת שיניים ממוחשבת הינה שיטה מתקדמת לביצוע השתלת שיניים ביום אחד, גם כאשר מדובר על מספר רב של שיניים. מדובר על הליך אשר מבוצע תוך שימוש בהדמיה ממוחשבת. לסת המטופל מצולמת ותוכנת מחשב מיוחדת יוצרת דגם תלת ממדי מדויק של הלסת שלו. בדרך זו יכול רופא השיניים לקבוע באילו שתלים יש לעשות שימוש, היכן בדיוק ימוקמו בלסת, באיזו זווית, עומק וכו'. במהלך ההשתלה הרופא נעזר בדגם של הלסת, באמצעותו הוא מחדיר את השתל באופן מדויק לחלוטין מבלי לבצע פתיחה רחבה של החניכיים. פרוצדורה זו מעלה בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה של ההשתלה ושמירה על התוצאות לטווח רחוק. בנוסף, המטופל נהנה מטיפול ללא תופעות לוואי וכאב, ומתקופת החלמה קצרה.

מרפאת שיניים בתל אביב – ד"ר מיכאל רודניצקי

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מציעה מגוון רחב של טיפולי שיניים מתקדמים ובכלל זאת השתלות שיניים בתל אביב. במרפאה צוות מיומן ומנוסה בביצוע השתלות שיניים בשיטות מתקדמות ביניהן השתלת שיניים ממוחשבת ביום אחד. המרפאה מתמחה בין היתר בהשתלות שיניים גם בקרב אנשים עם בעיות רקע כמו לדוגמה השתלות שיניים לחולי סוכרת וחולי לב. מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מציעה בדיקה ופגישת ייעוץ חינם וללא כל התחייבות.