תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088

טיפולי שיניים לחולי לב

כיום ברור לכל עד כמה האסתטיקה של המראה החיצוני היא בעלת חשיבות מכרעת על הדימוי העצמי והביטחון העצמי בחברה. מצב הלסת והשיניים משפיע באופן משמעותי על מבנה ומראה הפנים. מחקרים פסיכולוגיים רבים מעידים על כך שמראה של שיניים בריאות ויפות תרום לתחושת הביטחון העצמי. מעבר לפן האסתטי, ולא פחות חשוב מכך, מצב הלסת, השיניים והפה משפיעה על הבריאות ואיכות החיים שלנו.

במקרה של חולי לב, טיפולי שיניים פולשניים טומנים בחובם סיכונים לבריאות הלב. עם זאת, גם הם יכולים לעבור טיפולי שיניים ובכלל זאת השתלות שיניים במטרה לשמור על בריאות תקינה וכן מראה יפה.

אם כן, מה חשוב לדעת על טיפולי שיניים לחולי לב? מהם הסיכונים והסיכויים בטיפולים אלו?

טיפולי שיניים לחולי לב – מה הן הסכנות?

ישנם טיפולי שיניים שנחשבים לטיפולים פולשניים, כגון השתלות שיניים, ניקוי עמוק, טיפולי חניכיים או טיפולי שורש. טיפולים אלה עלולים להפוך לבעייתיים עבור חולי לב, מפני שהם עלולים לגרום לזיהומים במסתמי הלב, להפרעה סביבתית במידה ומושתל מכשור בלב או לסיבוכים עקב לרגישות לתרופות מסוימות.

כמובן שלא כל טיפולי השיניים מסכנים חולי לב, וטומנים בחובם סיכוי לסיבוכים קשים. סתימות או התקנת סמכים, למשל, הם טיפולים שנחשבים ללא פולשניים, ולכן הסיכוי שיעוררו בעיה כלשהי הוא נמוך.

לרוב חולי הלב יש סיכונים בריאותיים, וכל טיפול הוא בסיכון גבוה. לכן, תמיד צריך להתייעץ עם הרופא המטפל על מנת לדעת איזה תרופות המטופל נוטל, ואיזה מסלול אנטיביוטי מותאם לחולה לכיסוי זיהומים. רוב חולי הלב נוטלים תרופות לדילול הדם, וישנה חשיבות מכרעת לעניין זה. על רופא השיניים להנחות את המטופל בסמוך לטיפולים איך לנטול את התרופה.

השתלות שיניים לחולי לב

השתלת שיניים היא תהליך המורכב ממספר שלבים. תחילה מכניסים שתל למקום של השן החסרה (לאחר שהוצאו השאריות שלה אם נותרו). לאחר מכן, מרכיבים על השתל בורג טיטניום, ואת הכול מכסים בכתר זמני, על מנת שלא ייווצר זיהום. בהשתלת שיניים מסורתית יש להמתין במשך מספר חודשים. משך הזמן משתנה בין מטופל למטופל ותלוי בכושר ההבראה שלו. ההמתנה נדרשת בכדי לאפשר החלמה של החניכיים והיקבעותם סביב השתל. במהלך החודשים הללו שבהם ממתינים עד להחלמה, יש לשמור על הפה מכל משמר מפני זיהומים ודלקות. לאחר מספר חודשים, כאשר המקום החלים לשביעות רצון רופא השיניים המטפל, מחליפים את הכתר הזמני בכתר קבוע.

השתלת שיניים בהרדמה מלאה

כיום הליך השתלת שיניים בהרדמה מלאה הפך נפוץ יותר, כאשר במקרים מסוימים הוא נערך בהמלצת הרופא המטפל ובהסכמת המטופל שכן הוא מאפשר ביצוע השתלות שיניים מרוכבות בטיפול אחד במקום מספר מפגשים. במקרים אחרים, מטופלים הסובלים מחרדה דנטלית מעדיפים לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, ובכלל זאת השתלות שיניים, היות והדבר מסייע להם להתגבר על הפחד.

לפני כל טיפול שיניים, כל שכן השתלת שיניים מורכבת, חובה ליידע את רופא השיניים המטפל בכל הנוגע למחלת הלב מראש. כדאי לספק לרופא המטפל כמה שיותר מידע, בכדי שהוא יוכל להעניק לכם את הטיפול המתאים ביותר. רצוי להצטייד במכתב מרופא המשפחה או מהקרדיולוג המטפל הקבוע, וכן ברשימת מפורטת של התרופות שאתם נוטלים, שכן יש תרופות שיכולות להתנגש עם תרופות וחומרים בהם נעשה שימוש במהלך טיפולים, כמו תרופות מדללי דם, שעלולות ליצור בעיות מיוחד במהלך טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

חשוב לזכור שחולי לב יכולים לעבור תהליך של השתלת שיניים גם בהרדמה מלאה, ולא לסבול מזיהומים. הצלחת הטיפול תלויה ברמת המקצועיות והניסיון של רופא השיניים בתחום של טיפולי שיניים לחולי לב, וכן בשיתוף פעולה מלא עם הרופא המטפל. ככל שרופא השיניים המטפל יהיה מעודכן בכמה שיותר מידע מקיף ומעמיק בנוגע למצב, כך התהליך של השתלת שיניים יהיה מוצלח ויעבור ללא בעיות.

ד"ר מיכאל רודניצקי עומד בראש מרפאת שיניים בתל אביב אשר מתמחה בתחום של טיפולי שיניים לחולי לב ובעלת ניסיון רב בביצוע טיפולי שיניים עם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר. המרפאה מציעה בדיקה וייעוץ חינם וללא התחייבות, במהלכה יוכל הצוות לייעץ באשר לטיפול המתאים והבטוח ביותר לתוצאות מיטביות.

תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088