השתלות שיניים בגיל הזהב

ככל שחולפות השנים, עם התבגרות האדם, עלולות להתפתחות בעיות בריאות בפה ובשיניים. בגיל הזהב ישנה נטייה מוגברת להתפתחות בעיות כאלו, עקב שינויים הורמונליים, שחיקה ועוד. במקרים רבים של בעיות בריאות דנטליות אשר גורמות להרעה במצב הלסת והשיניים ובוודאי נשירת שיניים, השתלות שיניים מהוות את הפתרון האיכותי ביותר. ההתפתחות המתמדת בתחום הרפואה ורפואת השיניים בפרט, ופיתוח שיטות מתקדמות בתחום השתלות השיניים הפכה אותן להליך נפוץ ומועדף, בעל אחוזי הצלחה גבוהים ביותר.

בין הבעיות הבריאותיות הדנטליות הנפוצות בגיל הזהב ניתן למנות בעיות חניכיים. כמחצית מן האוכלוסייה הבוגרת סובלת מבעיות חניכיים, כאשר נסיגת חניכיים הינה מן הבעיות החמורות ביותר. נסיגת חניכיים באה לידי ביטוי בכך ששורש השן נותר חשוף ופגיע, ועצם הלסת הולכת ונעלמת עקב הרס הרקמות אשר מחזיקות את השן. לאורך זמן, נסיגת חניכיים עלולה להוביל לנשירת השיניים.

בעיה נפוצה נוספת בקרב גיל הזהב היא שחיקה של השיניים, אשר מקשה על האכילה ועלולה להוביל לסדיקה ואף הישברות השן. כאשר מצב השיניים בפה ירוד, פעמים רבות הפתרון היעיל ביותר יהיה החלפתן בשתלים דנטליים.

במקרים רבים השתלת שיניים מספקת את המענה הטוב ביותר לבעיות בריאות דנטליות בגיל הזהב. בנוסף, גם מבחינה אסתטית, השתלות שיניים נותנות את הפתרון האופטימלי. השתלות שיניים מספקות למטופלים בגיל הזהב איכות חיים טובה, שכן היא מהווה פתרון קבוע ועמיד לאורך זמן, אשר מסייע לשמור על בריאות הפה, החניכיים, הלסת ויתר השיניים בפה.

השתלות שיניים ממוחשבות

חשוב לדעת כי כיום ניתן לבצע השתלות שיניים ממוחשבות ביום אחד. שימוש בהדמיה ממוחשבת מאפשר לרופא לתכנן מראש באופן אופטימלי את הליך ההשתלה, ובכלל זאת סוג השתל, צורתו ומידותיו וכן המיקום המדויק בו יוחדר. הליך השתלת שיניים ממוחשבת מבוצע ללא חתך נרחב בחניכיים, כך שהמטופל אינו סובל מנפיחויות והסיכון להיווצרות זיהום יורד באופן משמעותי.

כמו כן, ניתן לבצע הליך מתקדם זה ביום אחד במקום בסדרת טיפולים. ביצוע השתלות שיניים ביום אחד חוסך מהמטופל את כל הכרוך בהגעה למרפאה מספר פעמים, ומאפשר להקטין למינימום את הסבל, הכאב ואי הנוחות הכרוכים בהשתלת השיניים.

מרפאת שיניים בהנהלת ד"ר מיכאל רודניצקי מתמחה בתחום של השתלות שיניים בתל אביב. המרפאה מציעה מגוון רחב של טיפולי שיניים מתקדמים ועושה שימוש בשיטות המתקדמות ביותר בתחום.