אורך החיים של שתלים דנטליים

שתלים דנטליים מספקים פתרון מעולה למראה שיניים טבעי ואסתטי במקרים של אובדן שיניים או שיניים במצב רעוע. שתלים מועמסים על גבי הלסת ומתפקדים במקום שורש השן שאיננה. הודות לשתלים ניתן להרכיב כתרים שמחליפים את השן עצמה. יש כמה גורמים מרכזיים אשר יכולים להשפיע על אורך החיים של שתלים דנטליים, ביניהם מצבו הרפואי של המטופל, החומר ממנו עשוי השתל ומיומנות רופא השיניים.

מהם שתלים דנטליים

שתלים דנטליים הם מבנים מלאכותיים הנבנים במקום שן קיימת כחלק מתהליך של השתלות שיניים. הם נדרשים במקרים בהם האדם איבד שן אחת או כמה שיניים בתאונה, עקב מחלה או שחיקה טבעית. לעומת מקרים בהם קיימים שרידי שן קיימת ונדרשת רק הרכבת כתר על גביהם, שתלים דנטליים נדרשים כאשר אין שן כלל, והם מספקים למטופל תוצאה אידיאלית, שכן הם מחליפים את השיניים הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה אסתטית. כאמור, במהלך תהליך השתלת השיניים מוחדר ללסת המטופל השתל והוא מתפקד כעוגן לכתר שנבנה במקום השן.

במהלך השתלת שיניים ניתן להעמיס על גבי הלסת שתל אחד המתפקד כשן אחת או סדרת שתלים במקום כמה שיניים חסרות. פתרון זו מחליף את השיטה הישנה של שיניים תותבות נשלפות, ואחד היתרונות של שתלים דנטליים הוא בהיותם קבועים, ממש כמו השיניים המקוריות.

אורך החיים של שתלים דנטליים

אחוזי ההצלחה של השתלות שיניים הם מצוינים, ואורך החיים של שתלים דנטליים לרוב עומד על פרק זמן של עשרים שנה ויותר. יש כמה תנאים להיקלטות טובה ולהישרדות השתל:

  • מצבו הגופני של המטופל – בקרב אוכלוסיית המעשנים אחוזי ההצלחה של השתלות שיניים נמוך יותר לעומת לא מעשנים, ויש אף מטופלים מעשנים שלא מומלץ להם כלל לעבור את התהליך. גם בקרב אנשים הצורכים אלכוהול בצורה מוגזמת או בקרב אנשים הסובלים מסוכרת לא מאוזנת, עלולות להיות בעיות בקליטה המידית של השתל או באורך החיים שלו.
  • שבר בשתל – פגיעה ישירה בשן כתוצאה מתאונה או מכה עלולה לגרום לשבר בשתל. גם פגיעה באיבר סמוך, כגון שיניים הסמוכות לו או פגיעה בלסת עצמה, עלולה להשפיע על השתל ולפגוע בו לאורך זמן.
  • חומר השתל – יש בנמצא סוגים שונים של חומרים שמהם עשויים שתלים דנטליים, ומומלץ לעשות שימוש בחומרים הטובים ביותר, כגון טיטניום או זירקוניה, שני חומרים ממתכת אצילה שאינם יוצרים תגובה כימית בגוף.

גם אם לאחר שנים רבות יש בעיות עם השתל הדנטלי, אפשר להחליפו במהירות ובקלות יחסית, משום שהתשתית בלסת כבר קיימת.

השתלות שינים ביום אחד

השתלת שיניים קלאסית הינה תהליך שכרוך במספר מפגשי טיפול, החל מביצוע עקירת שיניים אם יש בה צורך, דרך התערבות כירורגית מקדימה אם נדרש, החדרת השתל ללסת עצמה והנחת הכתר על גבי השתל. בין כל שלב לשלב יש צורך לתת לאזור להחלים לפני המשך התהליך. כיום, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת השתלות שיניים ביום אחד, כך שהמטופל יוצא עם שיניים כבר באותו היום. בנוסף לקיצור זמן הטיפול, שיטות מתקדמות דוגמת השתלת שיניים ממוחשבת מבטיחות תוצאות מדויקות יותר וזמן התאוששות קצר יותר. בנוסף, השתלת שיניים ממוחשבת מונעת את הצורך בהשתלת עצם לסת, ומאפשרת ביצוע השתלות שיניים גם במקרים של מצבים רפואיים דוגמת סכרת. שיטה זו מאפשרת בנייה מדויקת של דגם ממוחשב לפי סקירת חלל הפה של המטופל. החדרת השתל מדויקת לחלוטין ללא פתיחה רחבה של החניכיים, וכך סיכוי הקליטה של השתל עולים ותקופת ההתאוששות מתקצרת.

מרפאת שיניים ד"ר מיכאל רודניצקי מציעה השתלות שיניים בתל אביב בשיטות המתקדמות ביותר. הניסיון המקצועי הרב, הטכנולוגיות המתקדמות והחומרים האיכותיים בהם נעשה שימוש מבטיחים תוצאות מיטביות ואורך חיים ממושך של השתלים הדנטליים. המרפאה בעלת ניסיון רב גם בביצוע השתלות שיניים לחולי סכרת ולחולי לב.

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי בתל אביב מציעה בדיקה וייעוץ חינם וללא כל התחייבות.