תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088

אורטודנטיה למבוגרים

אורטודנטיה הינו תחום ברפואת השיניים אשר הטיפול המוכר והנפוץ הכלול בו הוא יישור שיניים. למעשה, מעבר לטיפול בשיניים לא ישרות, תחום האורטודנטיה עוסק בטיפול בבעיות בסגירת הפה אשר יכולות לנבוע מאי התאמה בין הלסתות ו/או אי סדירות של השיניים.

בעוד בעבר יישור שיניים היה טיפול אותו עברו בעיקר ילדים ובני נוער, כיום יישור שיניים למבוגרים הינו טיפול נפוץ. הצורך ביישור שיניים יכול לנבוע מצמיחה עקומה של השיניים מלכתחילה או משינויים ותזוזות של השיניים עם השנים מסיבות שונות כמו כגון חריקת שיניים, מחלות חניכיים, פעולות לעיסה ועוד. מטרת טיפול אורתודונטי היא להזיז את השיניים למקום הנכון.

הבחירה בטיפול אורטודונטיה למבוגרים אינו תמיד רק משיקולים אסתטיים. חשוב לדעת כי בעיות שיניים שאינן מטופלות עלולות להוביל לבעיות בריאותיות בדמות פגיעה בחניכיים, בעיות בתנועת הלסת ועוד. מיותר לציין שבעיות כאלו יכולות לטמון בחובן כאב וסבל רב. עם העלייה במודעות לאסתטיקה ולבריאות הפה, כיום ניתן למצוא אנשים מבוגרים רבים המעוניינים לבצע יישור שיניים. ובכל זאת, ישנם עדיין אנשים אשר נמנעים מלהגיע לטיפול, חלקם עקב פחד מטיפולי שיניים, חלקם מתביישים להרכיב מכשור אורתודנטי בולט לעין במשך חודשים.

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מציעה טיפולי אורטודנטיה למבוגרים בשיטות מתקדמות ואסתטיות עם סדים שקופים, המבטיחות אחוזי הצלחה גבוהים. הטיפול מותאם אישית לכל מטופל, בהתאם לסוג יישור השיניים הנדרש ותוך התחשבות ברצונות ובהעדפות של המטופל. כדי להפיג מעט מן החששות, ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לטיפולי אורטודנטיה למבוגרים.

מה חשוב לדעת לפני טיפול אורטודנטיה למבוגרים?

לפני שניגשים לביצוע טיפול מסוג אורטודנטיה, או יישור שיניים למבוגרים, כדאי להבין כי למטופל אחריות וחלק בהצלחת הטיפול, ולהיות מוכנים לשינוי בהרגלי החיים והאכילה במהלך תקופת הטיפול. כמו כן, מומלץ לבחור רופא שיניים אורתודנט מקצועי ומנוסה.

אל תהססו לשאול שאלות ולוודא כי קיבלתם מידע מלא לגבי אפשרויות הטיפול הפתוחות בפניכם, משך הטיפול, התוצאות המצופות, עלות הטיפול וכו'. חשוב לדעת שטיפול אורתודנטי יכול להביא לשינוי במראה הפנים, ולברר נושא זה עם האורתודנט. לפני התחלת הטיפול עצמו, על האורטודנט להציג בפניכם תכנית טיפול מסודרת, המכילה את כל הפעולות הכרוכות בו.

תהליך יישור שיניים למבוגרים

תהליך יישור שיניים למבוגרים מתחיל בשלב אשר כולל מספר פעולות:

  • צילומים רגילים של פני המטופל
  • צילומי רנטגן של הלסת והשיניים של המטופל.
  • יצירת תבנית של שיניי המטופל.

השלב הבא בטיפול אורטודנטיה למבוגרים הוא השלב בו ממוקם בפי המטופל סוגר אורתודנטי, המכונה בשפה מקצועית "פלטת שיניים" בדמות סד אורתופדי אשר מורכב על השיניים, שהינו שקוף ובלתי נראה.

חשוב לדעת כי כיום קיימים פתרונות המאפשרים יישור למבוגרים שאינם מעוניינים להרכיב מכשור אורתודונטי בולט לעין. לדוגמה, בשיטת יישור שיניים לינגואלי, סמכים המודבקים על גבי החלק הפנימי של השיניים, אשר נסתרים לעין, שיטת אינויזליין (Invisalign) או MTM נעשה שימוש בפלטות שקופות מפלסטיק או יישור שיניים רק בלילה.

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מציעה בדיקה ופגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות, במהלכה תוכלו לקבל מידע לגבי אפשרויות ושיטות הטיפול המתאימות ביותר עבורכם.

תאמו עכשיו
פגישת ייעוץ חינם
או חייגו: 03-5440088