שיקום פה – טיפולי שיניים משקמים, כירורגיים ואסתטיים

שיקום פה הוא תחום אשר כולל סוגי טיפולים שונים, ביניהם טיפולי שורש, עקירות שיניים, השתלת עצם, השתלות שיניים, כתרים לשיניים, יישור שיניים וטיפולי שיניים אסתטיים אחרים ועוד. הטיפולים שנבחרים למטופל ומידת המורכבות שלהם משתנים בהתאם למצב פיו של המטופל, הבעיות מהן הוא סובל, גילו, ההיסטוריה הרפואית שלו ועוד. הצורך בשיקום פה יכול להיות תוצאה של טראומה, דוגמת פגיעה בעקבות תאונה, מחלות ומצבים רפואיים כרוניים ו/או ממוצא גנטי, הזנחה ועוד.

בעוד ישנם מקרים בהם מדובר בתהליך מורכב אשר נמשך לאורך תקופה, ישנם מקרים בהם ניתן לשקם את הפה במפגש אחד. הודות להתקדמות ולפיתוחים בתחום רפואת השיניים, ניתן לדוגמה לבצע השתלות שיניים ביום אחד, גם כשמדובר על השתלת שיניים בלסת שלמה או בשתי הלסתות.

שיקום פה באמצעות השתלות שיניים

השתלות שיניים הינן הליכים נפוצים בהקשר של שיקום הפה. הן מהוות את הפתרון הטוב ביותר לאובדן שיניים, שיניים מתנדנדות או שיניים שאינן מתפקדות כראוי. מדובר בפרוצדורה בעלת אחוזי הצלחה גבוהים ביותר, ובמקרים של חשש מפני ההליך או במידה ומעוניינים לבצע הליך השתלה מורכב ביום אחד, במקרים רבים ניתן לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש.

הודות לפיתוחים הרבים בתחום רפואת השיניים והשתלות השיניים בפרט, ניתן כיום לבצע השתלת שיניים ממוחשבת ולעבור השתלת שיניים ללא פתיחה נרחבת של החניכיים. הודות להדמיה ממוחשבת מקדימה, ניתן לתכנן באופן מיטבי את סוג השתלים, המיקום אליו יוחדרו וכו', וכך מתאפשרת החדרה נקודתית של השתלים, ללא צורך בתפרים. משמעות הדבר מבחינת המטופל הינה מינימום כאבים ונפיחויות והחלמה מהירה יותר מן ההשתלה. במקרים רבים השתלת שיניים ממוחשבת מבטלת את הצורך בהשתלת עצם, והיא גם אידיאלית עבור חולי סכרת.

שיקום פה באמצעות טיפולי שיניים אסתטיים

כאמור, התחום של שיקום פה, כולל בתוכו גם טיפולי שיניים אסתטיים. אמנם ישנם מקרים בהם מבוצעת השתלת שיניים כטיפול אסתטי ולאו דווקא מתוך צורך בריאותי רפואי, אך בדרך כלל כשמדובר על טיפולי שיניים אסתטיים הכוונה היא לטיפולים דוגמת הלבנת שיניים, ציפוי שיניים, כתרים לשיניים ויישור שיניים.

רבים כיום רואים חשיבות רבה בשמירה על המראה האסתטי והשפעתו על הביטחון העצמי. בעוד שבעבר טיפולי יישור שיניים נערכו בגילאים צעירים, כיום התחום של טיפולי אורטודנטיה למבוגרים צובר תאוצה ורבים גם בגילאים בוגרים בוחרים לעבור הליך זה. הצורך בטיפול מסוג זה יכול לנבוע מצמיחה עקומה של השיניים מלכתחילה או שינויים ותזוזות של השיניים עם הזמן. מעבר ליתרונות האסתטיים של טיפולי אורטודנטיה למבוגרים, במקרים רבים יש להם גם חשיבות בריאותית, שכן הזנחה של מצב השיניים עלולה להוביל לבעיות בריאותיות בחניכיים ובלסת ולהקשות על תפקוד תקין בפעולות יומיומיות כמו דיבור ואכילה.

אם כן, שיקום פה נועד לטפל הן בבעיות בריאותיות והן אסתטיות, ולא פעם שילוב שלהן. מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי הינה מרפאה אשר מתמחה בתחום של השתלות שיניים בתל אביב, כירורגיית שיניים, טיפולי שיניים אסתטיים, אורטודנטיה למבוגרים ועוד. בנוסף לכך, המרפאה מתמחה ומנוסה במתן טיפולי שיניים לחולי סוכרת וכן לחולי לב. הודות להכשרה, לניסיון הרב ולציוד מתקדם ביותר, המרפאה מחזיקה באחוזי הצלחה גבוהים ביותר לכלל טיפולי השיניים שמבוצעים בה.