השתלות שיניים ובריאות הפה

אי שמירה על בריאות הפה והשיניים גוררת השלכות על איכות החיים, שכן בעיות בריאות בפה, בחניכיים, בלסת ובשיניים יכולות להשפיע לרעה על היכולת לבצע פעולות יומיומיות כמו אכילה או דיבור. מעבר לכאב, סבל ואי נוחות שבבעיות כאלו, הדבר יכול להשפיע גם על הביטחון העצמי של האדם סיטואציות חברתיות.

הקפדה על צחצוח שיניים באופן יומיומי ועל הגעה לטיפול שיננית ובדיקה אצל רופא שיניים מסייעים בוודאי לשמירה על בריאות הפה. הזנחה לאורך זמן עלולה להוביל לפגיעות משמעותיות וכרוניות עששת, היחלשות הפלאק בשיניים, דלקת חניכיים ואף נסיגת חניכיים.

חשוב לציין כי ישנם פתרונות גם למצבים כאלו, וטיפולי השתלות שיניים במקרים רבים יספקו את המענה הטוב ביותר במהלך שיקום פה.

השתלות שיניים – הליך נפוץ עם אחוזי הצלחה גבוהים

בעשורים האחרונים השתלות שיניים הפכו להליך נפוץ ביותר, שכן הן מספקות פתרון אידיאלי לבעיות של אובדן שיניים או שיניים במצב ירוד. בעוד שבעבר הפתרון הנפוץ היה שיניים תותבות נשלפות, עם ההתפתחות בתחום רפואת השיניים, השתלות שיניים הפכו לפתרון המועדף. לעומת תותבות נשלפות, השתלת שיניים קבועות בפה מספקות למטופל יכולת טובה יותר ללעוס ולאכול, וכן הוא אינו חושש מתזוזת השיניים בעת אכילה או דיבור. התוצאה מבחינה אסתטית הינה טובה יותר גם כן. רבים אינם יודעים, אך השתלות שיניים גם מסייעות לשמירה על בריאות הפה והלסת, שכן שיניים קבועות בלסת מונעות נסיגה והיספגות של עצם הלסת, בעוד ששיניים תותבות אינן נותנות לכך מענה.

אחוזי ההצלחה הגבוהים העומדים על מעל ל-90 אחוזים במרפאות שיניים מקצועיות, ללא ספק תרמו לכך. כמו כן, התפתחות שיטות מתקדמות של השתלות שיניים מסייעות למטופלים להתגבר על החשש מפני הטיפול ומפני כאבים. בעוד שבעבר במקרים של השתלות שיניים מורכבות, כמו צורך בהשתלת מספר רב של שיניים ואף כל השיניים בלסת, ומקרים בהם המטופל סובל ממחסור בעצם לסת, כיום ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד תחת הרדמה מלאה או טשטוש.

השתלות שיניים ביום אחד

מטופלים רבים אשר נזקקים להשתלות שיניים מורכבות ו/או חוששים מטיפולי שיניים והשתלות שיניים בפרט, בוחרים לעבור השתלות שיניים ביום אחד. משמעות ההליך היא שבאותו טיפול מבצעים לדוגמה עקירות, החדרת שתלים לעצם הלסת וכן בניית כתרים. האפשרות לעבור את כל הטיפולים הנדרשים במפגש אחד מועדפת על ידי רבים הודות לנוחות שבדבר לעומת הגעה למספר מפגשים, ומסייעת לסובלים מחרדה דנטלית להגיע ולעבור את הטיפול במקום לדחות אותו ולהביא להתדרדרות נוספת במצב הפה שלהם.

השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש

בעוד מרבית השתלות השיניים נערכות תחת הרדמה חלקית של אזור הטיפול בפה, במקרים של השתלות שיניים מורכבות, ובעיקר כאשר המטופל סובל מחרדה דנטלית, ניתן לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש. זאת, לאחר עריכת מספר בדיקות במטרה לוודא כי המטופל כשיר לעבור הרדמה כזו. תחת הרדמה מלאה או טשטוש ניתן לבצע מספר טיפולים במפגש אחד כאשר המטופל אינו חש כל כאב או פחד.

מרפאת שיניים ד"ר מיכאל רודניצקי מבצעת השתלות שיניים בתל אביב תוך שימוש בשיטות המתקדמות ביותר. השתלות השיניים נערכות תוך שימוש בציוד ובחומרים המובילים בתחום הרפואה הדנטלית. בין היתר, ניתן לעבור במרפאה השתלת שיניים ממוחשבת, בה נעשה שימוש בהדמיה לצורך תכנון מקדים של ההשתלה. הודות לכך ההשתלה נעשית ללא חתך נרחב בחניכיים, ומשמעות הדבר היא פחות נפיחויות והחלמה מהירה יותר מן ההליך.

בנוסף להשתלות שיניים, המרפאה מציעה מגוון טיפולי שיניים מתקדמים, גם במקרים בהם ישנה דרגת סיכון מוגברת. בין היתר, המרפאה מתמחה במתן טיפולי שיניים לחולי סוכרת וכן טיפולי שיניים לחולי לב.

ניתן לתאם פגישת ייעוץ חינם במרפאה במהלכה תוכלו ללמוד על הטיפול המתאים ביותר עבורכם.