השתלות שיניים ביום אחד – העמסה מיידית של שתלים

השתלת שיניים נדרשת בכל מקרה של איבוד שיניים כתוצאה מעששת כרונית, מחלות חניכיים ועוד. השתלת שיניים משחזרת את השיניים החסרות ובונה שתלים שנראים בדיוק כמו שן טבעית. בעבר ארך תהליך השתלת שיניים כמה מפגשים טיפוליים, אולם היום אפשר לבצע השתלות שיניים ביום אחד באמצעות העמסה מיידית של שתלים. התוצאות מצוינות, התהליך נוח וזמין ואף משפר את קליטת השתל החדש.

השתלת שיניים רגילה כוללת מספר שלבים:

  1. עקירת שן, במידה ויש צורך בכך.
  2. תהליך כירורגי הכולל השתלת שיניים.
  3. חשיפת השתל לשם השחזור.
  4. התקנה של השחזור על השתל.

בדרך כלל מתבצעים שלבים אלה במהלך טיפולים אחדים, לאורך זמן מסוים, זאת כדי להמתין בין כל שלב לשלב עד לקליטה ולהחלמה. לדוגמה, לאחר החדרת השתל יש להמתין עד שיתאחה עם העצם לפני הרכבת השחזור של את השן על גביו. כאשר מבצעים העמסה מיידית של שתלים, ניתן לסיים את כל שלבי התהליך במפגש אחד.

מהי העמסה מיידית של שתלים?

העמסה מיידית של שתלים מאפשרת את ביצוע כל שלבי תהליך ההשתלה בפעם אחת. התהליך כולל הלבשת השחזור באותו מפגש, גם כאשר מדובר על סדרה של שתלים ולא רק שתל אחד. אם מדובר בסדרת שתלים שמטרתם היא תמיכה בתותבת של כמה שיניים, ניתן להרכיב בין השתלים פס מתכתי הבולט קמעה מעל לחניכיים (פס זה נקרא "בר"). תהליך זה מאפשר לחבר לפס את התותבת המוכנה, כך שמטופל יוצא עוד באותו יום עם השיניים החדשות.

היתרונות של העמסה מיידית של שתלים

לשיטה של העמסה מיידית של שתלים יש יתרונות רבים:

  • קיצור זמן הטיפול – הודות לעובדה שכל התהליך מתבצע ביום אחד במקום סדרת טיפולים עם מרווחי זמן ביניהם, זמן התהליך מתקצר באופן משמעותי, והמטופל למעשה חוזר לשגרה כמעט באופן מיידי.
  • מניעת סיכוי לזיהום – השתלת שיניים ביום אחד אינה מצריה פתיחה מחדש של החניכיים לחשיפת השתלים, ובכך יורד באופן משמעותי הסיכון להתפתחות זיהומים.
  • מניעת שחיקה של עצם הלסת – הודות לעובדה שמועמס שתל על הלסת עוד באותו היום, נמנע תהליך שחיקה של העצם אשר עלול להיווצר לאחר כאשר חסרות שיניים.

העמסה מיידית של שתלים במרפאת שיניים רודניצקי

מרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מציעה מגוון של טיפולים מתקדמים. שיטת הטיפול מותאמת באופן אישי בהתאם למצב בריאותו הכללי של המטופל, כמות העצם שיש בלסת ועוד. בין השיטות המתקדמות בהן נעשה שימוש ראוי לציין את השיטה של השתלת שיניים ממוחשבת (SAFE DIRECT), בה נעשה תכנון מוקדם של תהליך ההשתלה באמצעות הדמיה ממוחשבת, המאפשרת דיוק מרבי בתהליך. שיטה זו מאפשרת ביצוע השתלת שיניים ביום אחד. במקרים מסוימים ניתן לבצע השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש (סדציה), כך שהמטופל אינו חש כל כאב או חשש במהלך ההשתלה. הטכניקות המתקדמות המוצעות במרפאה מתאימות גם לאנשים עם בעיות רקע נלוות, כגון חולי לב וחולי סוכרת.

המרפאת שיניים ד"ר רודניצקי מובילה בתחום של השתלות שיניים בתל אביב. המרפאה מציעה ייעוץ ובדיקה ללא עלות, כדי להבטיח שכל מטופל יקבל מידע מלא בנוגע לאפשרויות הטיפול העומדות בפניו ואלו יכולות להבטיח תוצאות מיטביות.